close
تبلیغات در اینترنت
سیدعلی اصغر کردستانی به سبکی جدید در موسیقی راه یافت

سیدعلی اصغر کردستانی و ابداع سبکی متفاوت در موسیقی کردی/ ماموستا قادر دیلانسید علی اصغر همه گونه آهنگی اعم از ترانه و مقام را اجرا کرده و سبکی کاملاً کردی به آن ها داده است. مثلا ما به محض شنیدن کارهای او، خیلی سریع می فهمیم که این صدا صدای سید علی اصغر است زیرا سبک اجرایش با تمامی خوانندگان دیگر کاملاً متفاوت است.برای مشاهده ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید خبرگزاری بین المللی کردپرس _ سرویس موسیقی: اگر نگاه دقیق تری به گذشته های نه چندان دور بیاندازیم؛ درمی یابیم که در میان سال های 1890تا…

سیدعلی اصغر کردستانی به سبکی جدید در موسیقی راه یافت

سیدعلی اصغر کردستانی و ابداع سبکی متفاوت در موسیقی کردی/ ماموستا قادر دیلانسید علی اصغر همه گونه آهنگی اعم از ترانه و مقام را اجرا کرده و سبکی کاملاً کردی به آن ها داده است. مثلا ما به محض شنیدن کارهای او، خیلی سریع می فهمیم که این صدا صدای سید علی اصغر است زیرا سبک اجرایش با تمامی خوانندگان دیگر کاملاً متفاوت است.برای مشاهده ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید خبرگزاری بین المللی کردپرس _ سرویس موسیقی: اگر نگاه دقیق تری به گذشته های نه چندان دور بیاندازیم؛ درمی یابیم که در میان سال های 1890تا…

سیدعلی اصغر کردستانی به سبکی جدید در موسیقی راه یافت

سیدعلی اصغر کردستانی و ابداع سبکی متفاوت در موسیقی کردی/ ماموستا قادر دیلانسید علی اصغر همه گونه آهنگی اعم از ترانه و مقام را اجرا کرده و سبکی کاملاً کردی به آن ها داده است. مثلا ما به محض شنیدن کارهای او، خیلی سریع می فهمیم که این صدا صدای سید علی اصغر است زیرا سبک اجرایش با تمامی خوانندگان دیگر کاملاً متفاوت است.برای مشاهده ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید خبرگزاری بین المللی کردپرس _ سرویس موسیقی: اگر نگاه دقیق تری به گذشته های نه چندان دور بیاندازیم؛ درمی یابیم که در میان سال های 1890تا…

سیدعلی اصغر کردستانی به سبکی جدید در موسیقی راه یافت

فان وان

اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,خبر سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,بهترين اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,سايت اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,خبر جديد درباره سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,آخرين اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,آخرين خبر درباره سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,واقعه سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,خبر خوش سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,خبر داغ سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت,
خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
آخرین ارسالی های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
1 266 aryan
0 255 ehsan1997
1 293 aryan
پیام مدیریت
مهمان گرامی شما ثبت نام نکرده اید لطفا ثبت نام کنید
کاربر گرامی شما به سایت وارد نشده اید لطفا وارد شوید

ورود / ثبت نام
تبلیغات

تبليغات

تبليغات





تبليغات


تنظیمات رفرش اتوماتیک آخرین ارسالی های انجمن
برچسب ها :

اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

خبر سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

بهترين اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

سايت اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

خبر جديد درباره سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

آخرين اخبار سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

آخرين خبر درباره سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

واقعه سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

خبر خوش سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,

خبر داغ سيدعلي اصغر کردستاني به سبکي جديد در موسيقي راه يافت

,
سیدعلی اصغر کردستانی به سبکی جدید در موسیقی راه یافت

سیدعلی اصغر کردستانی و ابداع سبکی متفاوت در موسیقی کردی/ ماموستا قادر دیلان
سید علی اصغر همه گونه آهنگی اعم از ترانه و مقام را اجرا کرده و سبکی کاملاً کردی به آن ها داده است. مثلا ما به محض شنیدن کارهای او، خیلی سریع می فهمیم که این صدا صدای سید علی اصغر است زیرا سبک اجرایش با تمامی خوانندگان دیگر کاملاً متفاوت است.



برای مشاهده ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید

خبرگزاری بین المللی کردپرس _ سرویس موسیقی: اگر نگاه دقیق تری به گذشته های نه چندان دور بیاندازیم؛ درمی یابیم که در میان سال های 1890تا 1930 میلادی هنرمندان متعددی در عرصه موسیقی کردی مشغول فعالیت بوده اند که با غلبه بر فشارهای اجتماعی، سرزنش ها و موانع بسیار دشوار، همیشه مرام خویش را دنبال کرده اند؛ هنرمندانی مانند سیدعلی اصغر کردستانی، احمد ناصر، کریم رشید آغا مهابادی (ملاکریم)، کاویس آغا، عزیز آغا و جلال بگ دیاربکری، همچنین از میان زنان نیز مریم خان. بی گمان از میان این هنرمندان نیر جدا از احمد ناصر، - که قبل از دوران گرامافون کشته شد - بقیه آن ها صدایشان بر روی صفحات گرامافون در دسترس است.
از آنجا که نمی توانیم تمام و کمال هر کدام از این هنرمندان را معرفی کنیم، در این میان تنها به سیدعلی اصغر می پردازیم زیرا صحبت بیشتر پیرامون این هنرمند بزرگ ضروری به نظر می رسد.

موسیقی سیدعلی اصغر از سه قسمت عمده تشکیل شده است:
یکم: به کارگیری لغات اصیل کردی. البته نه هر واژه ای. سید علی اصغر در اجرای بسیاری از مقام ها از  اشعار مولوی کرد بهره گرفته است و در ترانه هایش نیز بیشتر از اشعار وفایی استفاده کرده است. او برای مقام ها، ترانه ها و آهنگ هایش هیچگاه واژه بیگانه به کار نگرفته است. در حالیکه او در جامعه ای زندگی کرده که زبان رسمی آن غیر کردی بوده است.
دوم: سبک ویژه تلفیق آهنگ با موسیقی. سید علی اصغر همه گونه آهنگی اعم از ترانه و مقام را اجرا کرده و سبکی کاملاً کردی به آن ها داده است. مثلا ما به محض شنیدن کارهای او، خیلی سریع می فهمیم که این صدا صدای سید علی اصغر است زیرا سبک اجرایش با تمامی خوانندگان دیگر کاملاً متفاوت است. کسی نیز تا به حال نتوانسته آهنگ های این خواننده معروف را همپای او بازخوانی کند. همینطور نوازندگان و سازهایی که صدای وی را همراهی کرده اند همگی غیر کرد بوده اند. صدای رسا و زیبای سیدعلی اصغر سوپرانو یا چپ کوک است که بسیار قوی و اثرگذار بوده به گونه ی که نوازندگان همراهش هم از یاد برده اند که فارس هستند. به همین دلیل شیوه نواختن آهنگ ها و آوازهای این هنرمند اگر کاملاً کردی هم نباشند بیشتر رنگ و بوی کردی دارند.
سوم: سید علی اصغر کردستانی مقام ها را به سبک خود اجرا کرده  و جدا از پدید آوردن فضایی کردی، آن ها را به سبک خودیش تغییر داده است. این تغییرات گاه چشمگیر است تا آنجا که همه کس بداند این آهنگ کردی است. هرچند بسیاری این تغییرات را مثبت نمی دانند. اما من این ایراد را وارد نمی دانم، زیرا در میان هر ملتی این مقامات با عناوینی مانند عربی، کردی، فارسی و ترکی تغییر می کند. در واقع مقام همانند نردبان موسیقی است. مثلاً مقام کرد که در میان عرب ها، فارس ها و کردها به آن گفته می شود "مقام کرد". البته هر کدام از این ها ادعا می کنند این مقام متعلق به ما است و به زبان دیگری برگردانده شده است، زیرا در نحوه اجرای این مقام ها تفاوت هایی وجود دارد.
به عبارتی سیدعلی اصغر کردستانی بی آنکه خودش هم آگاه باشد، راه راست و هموار را در پیش گرفته و تلاش بسیاری برای به ارتقای جایگاه آهنگ کرده، که بخش بسیار بزرگی از موسیقی است. امیدواریم که خوانندگان نسل جدید و نسل آینده از سبک سیدعلی اصغر پیروی کنند. آن ها همراه با فراگیری علمی هنر خوانندگی و یادگیری تاریخ موسیقی می بایست خود را مهیای پیمودن راه های جدید کنند. این پیش زمینه ها برای اینکه موسیقی خودمان را تمام و کمال فراگیریم و آن را در آینده ای نزدیک جهانی کنیم بسیار ضروریست.

*این مقاله برای اولین بار در سال 1957 میلادی در روزنامه ژین شماره 1333 منتشر شده است و به دلیل اهمیت، متن آن پس از سال ها توسط محمد حمه باقی برای بازنشر در اختیار ماهنامه چلاواز قرار داده شده است.


منبع خبرگذاری کردپرس

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
محصولات جدید
تبلیغات


تبليغات

تبليغات



تبليغات


پنل کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
نظرسنجی
نظر شما برای عوض کردن قالب سایت چیست؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
درباره ی سایت
اینجا همه چی هست نگران نباشید!
تبلیغات

آخرین نظرات